Βασικά Μοντέλα Λειτουργίας Online Marketplaces

21 Φεβρουαρίου 2019 | Prisma, Νέα

Υπάρχουν αρκετές ερωτήσεις σχετικά με τα μοντέλα λειτουργίας των online marketplaces, δηλαδή πως παράγουν έσοδα για τους δημιουργούς τους, ποιες υπηρεσίες παρέχουν και σε ποιο κοινό απευθύνονται.

Ακολουθούν σύντομες περιγραφές των μοντέλων λειτουργίας των online marketplaces και το πώς αυτά μπορούν να παράγουν έσοδα.

Προμήθεια επί των συναλλαγών

Στο μοντέλο αυτό, οι συναλλασσόμενοι δεν πληρώνουν κάποιο τίμημα μέχρι να πραγματοποιηθεί μία συναλλαγή, αλλά μόλις αυτή συμβεί το online marketplace χρεώνει μια προμήθεια, η οποία επιβαρύνει είτε το ένα μέρος είτε και τα δύο συναλλασσόμενα μέρη.

Για να επιλέξει το online marketplace ποιο μέρος να χρεώσει (πωλητή ή αγοραστή) χρήσιμο είναι να αξιολογήσει το πόσο εξαρτάται από την ύπαρξη ενός εκ των δύο, προκειμένου να λειτουργήσει.

Έτσι, αν η εξάρτηση του από την προσφορά (δηλαδή τους προμηθευτές) των προϊόντων ή/και υπηρεσιών είναι μεγάλη, τότε θα πρέπει να χρεώνει τους αγοραστές. Ακριβώς το αντίθετο πρέπει να κάνει σε περίπτωση που εξαρτάται από τη ζήτηση. Ακόμα και στην περίπτωση που θα χρεώνει και τα δύο συναλλασσόμενα μέρη, πάλι θα πρέπει να εξετάσει το παραπάνω, ώστε να μοιράσει ανισομερώς τη χρέωση π.χ. το Airbnb που εξαρτάται κυρίως από την προσφορά καταλυμάτων, χρεώνει περισσότερο τους αγοραστές και λιγότερο τους προμηθευτές του καταλύματος.

Συνδρομή

Στο μοντέλο αυτό τα συναλλασσόμενα μέρη (ή κάποιο από αυτά) πληρώνουν μια περιοδική συνδρομή (π.χ. μηνιαία, εξάμηνη, ετήσια κ.α.) προκειμένου να κάνουν χρήση του online marketplace.

Συνήθως χρεώνονται οι προμηθευτές προκειμένου να καταχωρήσουν τα προϊόντα ή / και τις υπηρεσίες τους.

Το μοντέλο αυτό  έχει το μειονέκτημα ότι πρέπει να προσελκύσει σχεδόν ταυτόχρονα ικανό μέγεθος προμηθευτών και πιθανών αγοραστών, ώστε και τα δύο μέρη να βρίσκουν αξία από το marketplace.

Αμοιβή σε κάθε υπόδειξη

Στην περίπτωση αυτή καταχωρείται συνήθως από τον ενδιαφερόμενο (πελάτη ή αγοραστή) η ανάγκη για αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας και ο πωλητή (προμηθευτής) καταβάλλει αμοιβή στο marketplace, ώστε να έχει το δικαίωμα να υποβάλλει την προσφορά του.

Το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που αναμένεται από τον προμηθευτή η δημιουργία μιας μακράς συνεργασίας με τον αγοραστή που θα έχει πολλαπλές συναλλαγές (π.χ. υπηρεσίες υδραυλικού, ηλεκτρολόγου κ.α.).

Δωρεάν

Στο μοντέλο αυτό δεν υπάρχει χρέωση προς τους χρήστες (αγοραστές και πωλητές), και το marketplace αποκτά έσοδα από άλλες παρεχόμενες υπηρεσίες ή διαφημιζόμενους.

Τέτοιες υπηρεσίες μπορεί να είναι τα μεταφορικά έξοδα, ασφάλιση συναλλαγών ή/και των προϊόντων, εργαλεία προς τους προμηθευτές (κυρίως software) για την διεκπεραίωση των συναλλαγών με εύκολο και ασφαλή τρόπο κ.α.

Αμοιβή ανά καταχώρηση και προβεβλημένη διαφήμιση

Στα μοντέλα αυτά, ο διαφημιζόμενος καταβάλει αμοιβή στο marketplace για κάθε νέο προϊόν/υπηρεσία που καταχωρεί ή για κάθε διαφήμιση που θέλει να προβάλει. Συνήθως, ο τρόπος αυτός αφορά σε marketplaces που λειτουργούν υπό τη μορφή «ευρετηρίου» ή «καταλόγου» και απαιτούν σημαντική επισκεψιμότητα από ενδιαφερόμενους αγοραστές, ώστε να προκύπτει αξία για τον διαφημιζόμενο. Αυτές οι μορφές χρεώσεων, μπορούν να εφαρμοστούν και συνδυαστικά με τα άλλα τέσσερα προαναφερόμενα μοντέλα, προσφέροντας μεγαλύτερη προβολή και αναγνωρισιμότητα στον διαφημιζόμενο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Φεβ 16 2024

Παράταση Υποβολής Αιτήσεων σε Δύο Νέες Δράσεις του ΕΣΠΑ

Δημοσιεύθηκε η τρίτη (3η) τροποποίηση της Πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στις Δράσεις...
Ιαν 12 2024

H Prisma Consulting αναζητά νέο προσωπικό

Η Prisma Συμβουλευτική λειτουργεί από το 2010 υποστηρίζοντας επιχειρήσεις και φορείς στην εύρεση...
Οκτ 21 2022

Ταμείο εγγυοδοσίας επενδύσεων

Το δάνειο του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επενδύσεων αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο  που έχει σχεδιαστεί...
Οκτ 21 2022

Pan European Guarantee Fund – EGF

Οι συνεργαζόμενες τράπεζες με την εγγύηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤαΕ), παρέχουν...
Ιούν 20 2022

Απονομή Βραβείων προγράμματος Στήριξης Επιχειρηματικότητας Δήμου Κηφισιάς – Δ’ Κύκλος

Με χαρά και ενθουσιασμό ολοκληρώθηκε ο τέταρτος κύκλος του προγράμματος Στήριξης...
Νοέ 03 2020

Εκδήλωση λήξης προγράμματος Στήριξης Επιχειρηματικότητας Δήμου Κηφισιάς

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, η εκδήλωση για τη λήξη του προγράμματος...
Ιούλ 14 2020

Ίδρυση Δημοτικού Κέντρου Επιχειρηματικότητας Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Την ίδρυση του Δημοτικού Κέντρου Επιχειρηματικότητας για την υποστήριξη νέων, νεοφυών και...
Ιούλ 14 2020

Απονομή Βραβείων Προγράμματος Υποστήριξης Επιχειρηματικότητας Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Μια βραδιά γεμάτη νέες καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Ιουλίου στο...
Μαρ 09 2020

Υποστήριξη Startup Επιχειρήσεων

H Prisma Consulting υποστηρίζει τις Startup (νεοφυείς & καινοτόμες) επιχειρήσεις μέσω των...

Εάν επιθυμείς να γίνεις μέλος της Prisma Consulting Team συμπλήρωσε την ακόλουθη φόρμα.

14 + 7 =